Očuvajte zdravlje probave uz probiotike

Probiotici mogu pomoći smanjiti negativne utjecaje narušavanja harmonije mikroorganizama u probavnom sustav

Zdrava probava važna kako bismo nesmetano mogli uživati u svakodnevnim užitcima. Ipak, razni negativni utjecaji mogu narušiti zdravlje naše probave i stvoriti razne probleme s kojima se moramo nositi. Kako bi se zdravlje što prije vratilo u normalu, važno je paziti kakvu hranu jedete, ali je također dobro preparatima potpomoći zdravlje probave. 

Tu na red dolaze probiotici – hrana i dodaci prehrani koji mogu pomoći smanjiti negativne utjecaje narušavanja harmonije mikroorganizama u probavnom sustavu. Probiotici su nezaobilazan dodatak kada osjetite da vaš probavni sustav ne funkcionira kako treba, ali ih koristiti možete i u preventivi probavnih problema.

Probiotici mogu pomoći smanjiti negativne utjecaje narušavanja harmonije mikroorganizama u probavnom sustav
Kada osjetite da vaš probavni sustav ne funkcionira kako treba probiotici su nezaobilazan dodatak

U našem probavnom sustavu žive mnogi mikroorganizmi, koji pomažu ili odmažu u razgradnji hrane i probavljanju. U zdravom organizmu uvijek postoji određena harmonija između količine „dobrih“ i „loših“ bakterija – odnosno onih koje su nam korisne i onih koje uzrokuju probavne probleme. Kada se ta harmonija naruši nastaju problemi. 

Smanjen broj mikroorganizama koji su nam korisni ostavlja mjesta da se oni koji nam nisu korisni razmnože, i uzrokuju razne probleme. Tu na red dolaze probiotici koji pomažu vratiti harmoniju u probavni sustav na način da spriječe razmnožavanje „loših“ bakterija te omogućuju bakterijama koje su korisne za sustav ponovnu repopulaciju probavnog sustava.

Konzumacija probiotika

Iako se probiotici često nazivaju „dobrim“ mikroorganizmima, oni nisu bakterije koje sudjeluju u našoj probavi. Jednom kada dođe do narušavanja harmonije u probavnom sustavu, naglo smanjenje broja bakterija koje su nam korisne ostavlja prazan teritorij u našem organizmu za razmnožavanje bakterija koje nam nisu od koristi. 

Probiotici pomažu vratiti harmoniju u probavni sustav
Probiotici su dobri mikroorganizmi

Probiotici su zapravo nove kolonije bakterija koje trebaju zauzeti prostor i hranu i tako spriječiti razmnožavanje bakterija od kojih nemamo koristi dok se probavni sustav ne oporavi. Probiotici u tijelu također djelomično preuzimaju ulogu bakterijskih kolonija koje su nastradale, dok se one ne oporave, tako da negativni učinci na probavu i probavne smetnje budu što manje za vrijeme oporavka.

Probiotici oko nas

Probiotike možete uzimati preventivno ili pak kako biste si olakšali probleme koji vas već muče. Ovisno o tome koliko brz učinak trebate, oni se mogu uzimati:

  •  kroz prehranu
  •  putem dodataka prehrani

Mnoge namirnice ih sadrže, što znači da ih u određenoj količini svakodnevno uzimate i bez da ste toga svjesni. Jedan od najpopularnijih probiotika svakako je jogurt, koji se u mnogim trgovinama može pronaći i dodatno obogaćen raznim kulturama, no uz jogurt probiotike sadrže i kiseli te sirovi kupus, kefir, kiselo tijesto, acedofilno mlijeko

te mnoge ukiseljene namirnice koje pripremamo za zimnicu.

Pobrinite se za organizam na vrijeme

Bez obzira koje probiotike koristite, veoma je važno da ih krenete uzimati pravodobno. S obzirom da mnoštvo uzroka može rezultirati problemima s probavom, probiotike je dobro uzimati svakodnevno u obliku namirnica koje ih sadrže. Ako su problemi s probavom veći, onda su probiotici u obliku dodataka prehrani najbolja opcija, jer će djelovati brzo i lako pomoći i kod većih problema. 

Probleme s probavom mogu uzrokovati: 

  • Stres
  • Antibiotici
  • Loša prehrana
  • Nezdrave navike (poput manjka tjelesne aktivnosti i pušenja kao i dužu periodi teške i masne hrane) 

Zato je probiotike važno uzimati na vrijeme ako smatrate da biste se mogli susresti s problemima.

Pravilno konzumiranje

Osim toga koji tip probiotika uzimate, veoma je važno i to kada ih uzimate. Vrijeme u koje uzimate probiotike prije svega ovisi o tome iz kojeg razloga patite od probavnih problema.

Video: Probava, zdravlje crijeva I uloga probiotika

Na primjer, ako su oni uzrokovani antibioticima, onda je najbolje probiotike uzimati barem dva sata nakon antibiotika. Na taj način spriječit ćete negativne učinke antibiotika na floru probavnog sustava i smanjiti moguću štetu koju oni mogu učiniti. 

Uz to, uzimate li probiotike u obliku dodataka prehrani, dobro je detaljno pratiti upute koje će vam pomoći da njihovo djelovanje bude što bolje.

Dodaci prehrani dolaze u pomoć

Malinca dodaci prehrani mogu vam pomoći smanjiti simptome ili pak održati zdravlje u mnogim situacijama, ne samo kada je u pitanju probava. Većina dodataka prehrani može se nabaviti bez recepta, no prije no što krenete koristiti dodatke prehrani, dobro se posavjetovati s liječnikom.

Probiotici u tijelu također djelomično preuzimaju ulogu bakterijskih kolonija koje su nastradale
Probiotici u obliku dodataka prehrani

Razlog iz kojeg su dodaci prehrani veoma popularni jest da mogu brzo i efikasno utjecati na probleme zbog kojih ih uzimate, bilo da želite u tijelo unositi više vitamina i minerala ili pak pomoći u održavanju flore raznih dijelova organizma. Malinca dodaci prehrani mogu vam pomoći živjeti zdravije i bolje na jednostavan način i bez puno muke.

Članci u istoj kategoriji: